Najwyższy poziom obsługi klienta gwarantowany jest przez Standard Allegro

Wysoka jakoś obsługi klienta jest jednym z kluczowych elementów, który decyduje o sukcesie w e-handlu. Na platformie Allegro tę jakość gwarantuje specjalne wyróżnienie przyznawane przez serwis – Standard Allegro. Sprzedający, którzy posiadają taki standard odczuwają wzrost zaufania Kupujących i, co za tym idzie, sprzedaży. W sierpniu 2011 45,5 % Kupujących na Allegro wybrało przynajmniej jedną ofertę ze Standardem Allegro, podczas gdy w maju tego roku, już ponad 65% Kupujących dokonało takiego wyboru.

Ostatnie 10 miesięcy jasno pokazują, że Sprzedający, którzy posiadają Standard Allegro, zyskują realną przewagę nad konkurencją. Liczba Sprzedający wyróżnionych Standardem wzrosła o 19,16% w stosunku do sierpnia 2011 roku. Natomiast liczba wystawionych ofert ze Standardem wzrosła aż o 100%.
- Te dane pokazują, że Sprzedający doskonale widzą co może zdecydować, że Kupujący spośród milionów innych ofert wybiorą właśnie ich ofertę - mówi Łukasz Nowak, dyrektor Działu Produktów Allegro. Wysoka jakość obsługi klienta to jeden z kluczowych elementów, który ma wpływ na decyzję zakupową Użytkowników, ponieważ niższa o kilka groszy cena to często za mało, żeby wygrać walkę o klienta. Sprzedający, którzy chcą zdobyć przewagę nad konkurencją, muszą zadbać o najwyższe standardy obsługi. Gwarancja dostarczenia przesyłki w deklarowanym czasie, jasna polityka zwrotów i reklamacji to składowe, które coraz częściej decydują o sukcesie sprzedażowym - dodaje Nowak.

Kupujący chętniej wybierają oferty oznaczone Standardem Allegro, co gwarantuje im pełną satysfakcję z zakupów. W sierpniu 2011 45,5% osób, które dokonały zakupu na Allegro, wybrało przynajmniej jedną ofertę ze Standardem Allegro, podczas gdy w maju tego roku już 65,5 % Kupujących dokonało takiego wyboru. Natomiast liczba sprzedanych ofert ze Standardem Allegro wynosiła 21,47%, podczas gdy w maju tego roku już ponad 37%. Największa liczba ofert ze Standardem Allegro dostępna jest w kategoriach: „Biżuteria i Zegarki”, „Delikatesy”, „Fotografia”, „Komputery”, „Odzież, obuwie, dodatki” oraz „Dom i ogród” i wynosi około 40%.

Dane dotyczące Standardu Allegro przedstawione zostały również na okazjonalnej infografice.